top of page

סרטן ופעילות גופנית: מה, למה ואיך

עודכן: 16 במרץ

מחלת הסרטן ופעילות גופנית

מחלת הסרטן וכלל הטיפולים בה גורמים להופעה של שלל תופעות לוואי הפוגעות באיכות החיים.

אלו המתמודדים עם מחלת הסרטן מדווחים על סימפטומים לאורך הדרך של עייפות, חולשה, חרדה, דיכאון וירידה כללית ביכולת לתפקד ביום יום.

ישנם גורמים רבים התורמים להופעת תופעות לוואי אלו ולחלקם הסיבה עדיין לא ברורה.

בשנים האחרונות התגבשה הסכמה בקרב אנשי המקצוע שלאימון גופני תפקיד משמעותי בשיפור איכות החיים של המתמודדים עם מחלת הסרטן והמחלימים ממחלת הסרטן.

ישנה המלצה גורפת לביצוע פעילות גופנית על פי מרשם ובאופן מותאם.


במה זה עוזר ?

פעילות גופנית משמשת כתרופה לאותם סימפטומים שהוזכרו למעלה. נבדק ונמצא על במספר רב של ניסויים קליניים בחולים ומחלימים מסרטן שפעילות גופנית המבוצעת באופן קבוע ומתוכנן מביאה לשיפור בתפקוד הפיזי, לירידה בדיכאון, בחרדה, ובעייפות. כלומר, ניתן לטפל גם בתוצרי הלוואי של המחלה ולשפר את איכות החיים תוך כדי ואחרי.

פעילות גופנית מביאה לירידה באחוזי ההישנות של הסרטן ומעלה את סיכויי ההישרדות של האדם לאורך השנים במקרה של סרטן מעי ושד.

במקרה של סיכוי גדול לפתח סרטן, פעילות גופנית הוכחה כעוזרת במניעת סרטן ב 7 סוגים שונים כמו : שד, מעי, צוואר, ושט', קיבה, רירית הרחם, כליות ושלפוחית.


מה וכמה צריך ?

ההמלצה היא לבצע פעילות גופנית בעוצמה מתונה (על מהי עוצמה מתונה בפוסט נפרד) 3 פעמים בשבוע, אימונים המשלבים אירובי (סיבולת לב ריאה) תרגילי התנגדות. פעילות גופנית במסגרת תוכנית מפוקחת בעלת סיכוי להביא לתוצאות טובות ולהענות גבוהה יותר מאשר אלו המבוצעים באופן עצמאי.


האם זה מסוכן ?

ככלל פעילות גופנית בסרטן איננה מסוכנת וכמו שצויין אף מומלצת מאוד, על כל פנים טרם תחילת הפעילות כדי להתייעץ עם אנשי מקצוע.

אלו ממכם שרוצים להתחיל אך לא יודעים מאיפה... אנחנו כאן, יצרנו תוכנית ייעודית לחולים ומחלימים מסרטן המותאמת באופן אישי לכל מתאמן. כלל האימונים מפוקחים על ידי אנשי מקצוע מוסמכים כולל ליווי מקצועי לאורך הדרך.


מטרתנו היא להפוך את האימון הגופני לתרופה עבורכם

רק בריאות

צוות אימון רפואי




5 צפיות0 תגובות
Post: Blog2 Post
bottom of page